De 100km-run is een actie voor Kom op tegen Kanker

Gezond sporten tijdens coronacrisis

20.03.2020

Goed nieuws voor alle sportievelingen: fysieke activiteiten worden aangemoedigd, ook tijdens de coronacrisis. Beweging boost namelijk je weerstandsvermogen tegen infecties. Op één voorwaarde: dat je je lichaam niet tot het uiterste drijft. Kies de komende weken dus voor rustige duurtrainingen en leg de focus op het onderhouden van je basisuithouding. Het heeft geen zin om de zwaarste trainingsweken alsnog af te werken. Lange duurtrainingen hebben immers een negatieve impact op je weerstand.
Onze partner Energy Lab geeft je hier graag nog meer tips over hoe je gezond kunt sporten in het COVID-19-tijdperk.

Volg alvast deze vuistregels:

  • Ga sporten op individuele basis of met maximaal twee (vaste) vrienden of je partner.
  • Bewaar minstens 1,5 m afstand van anderen.
  • Blijf dicht bij je huis als je buiten gaat sporten.
  • Zet je trainingen on hold bij de minste symptomen van ziekte – hoe mild ook. Herneem je trainingen pas wanneer je volledig vrij bent van alle symptomen gedurende 3 dagen. Bouw nadien ook gradueel terug op.

De 100km-run is een actie voor Kom op tegen Kanker

Zoek en steun een actie ten voordele van Kom op tegen Kanker, zet er zelf een op of neem deel aan het Plantjesweekend of de 100km-run.

Zorgvrijwilliger of actievoerder worden? Een gift doen? Een nalatenschap schenken? Er zijn tal van manieren om mee te helpen!

Kom op tegen Kanker investeert sterk in psychosociaal en biomedisch onderzoek. Lees meer over de talrijke projecten die we steunen.

Je hebt kanker? Dat heeft op heel wat vlakken ingrijpende gevolgen. Ontdek welke steun wij bieden.

Lees meer over de beleidsvoorstellen en standpunten. Ontdek wat we al hebben kunnen realiseren op dit vlak.